čtvrtek 20. prosince 2012

list of my favourite films

Konečně mám zase čas na svou oblíbenou činnost, na sledování filmů. Ale ne vždy je dostatek inspirace a doporučení na dobré filmy. Za každý nový povedený kousek, který se ke mně dostane, jsem ráda. A proto jsem se rozhodla sepsat seznam oblíbených filmů. Až o Vánocích budete ležet pod stromkem narvaní salátem a cukrovím, někteří možná znavení učením jako já, odreagování je vždy třeba, proto pár tipů, které se budou možná hodit. Já osobně jsem vždy šťastná, když někde narazím na zmínku o filmu, který jsem ještě neviděla a stojí za to. Třeba budete většinu znát, ale třeba narazíte na něco nového a nebude litovat, že jste to viděli. Jdeme na to!

21 GRAMŮ - překvapivě ne o drogách! Velmi silný a zajímavý příběh, ze začátku pro někoho možná trochu zmatek, ale za chvíli se začnete v pohodě orientovat, co kam patří a tohle prolínání mám prostě ráda, o to víc rozuzlení. Viděla jsem to už tolikrát a nikdy mě to neomrzí, všímáte si čím dál větších propracovaných detailů, lahůdka! Před hereckými výkony smekám, uvěříte každému slovu, všemu...

CRASH - lidský film o lidech, kde se odehrává několik příběhů najednou, ale zároveň se prolínají. Zajímavé, skvělé herecké obsazení i výkony. I když se před kamerou hlavní hrdinové nezastaví dlouho, vcítíte se do nich. Vše doplňuje krásná hudba, je to opravdu zážitek.

ČERNOBÍLÝ SVĚT - krásný film o tak strašných věcech, vhodný spíš pro ženy. Velmi působivý a procítěný příběh o silných ženách, které dovedou svým specifickým způsobem měnit chod dějin a dopomoci konci (nejen) rasové nerovnosti.

GRAN TORINO - můj neoblíbenější film. Ani nechci prozrazovat příběh, natož závěr. Pokud chcete vidět povedený film po všech stránkách, tohle vás nezklame! Jako bonus skvělé hlášky Eastwooda, který po Million Dollar Baby předvedl ještě lepší výkon, tleskám.

HOTEL RWANDA - silný příběh o kmenové válce ve Rwandě. Cítila jsem bezmocnost a taky rozčilení, když si představím, že tak to ve skutečnosti opravdu bylo. Uděláte si představu o dnešním světě, jací jsme "borci".

POKÁNÍ - aneb jak se váš život může během lusknutí prstu zcela změnit a vy jste bezmocní. Na tom filmu mě baví, že i v životě se často náš osud ubírá zcela jiným směrem pro nesmyslné důvody a my s tím neuděláme nic, i když chceme. Krásný kousek, pokaždé si přeju, aby se to vše vysvětlilo a byli šťastní...

SPALUJÍCÍ TOUHA - Kubrickovo mistrovské dílo. Velmi zvláštní film o tom, jakou roli hraje v životě tolerance, porozumění a náhoda. Tom Cruise a Nicol Kidman jsou skvělá dvojka. Scénář je neuvěřitelně inteligentní, promyšlený a spletitý. Po dalším shlédnutí jsem si vyjasnila některé otázky, ale nastaly další, které nemám zodpovězené, takže tento film mě asi nikdy neopustí. Stanley je můj oblíbenec, s každým jeho filmem přichází něco nového a já ho miluju! Nemůžu zapomenout na to, jak si zde hraje s hudbou, nádhera.

Pokračování příště. Většina filmů je dobře známých, ale pro případ, že by někoho minuly je nemůžu nezmínit. V zásobě jich tu mám ještě desítky, takže bude určitě nějaké příště. Užívejte volna a doufám, že najdete své favority :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat