pondělí 8. srpna 2011

Výletujeme

Tento víkend byl naprosto vydařený! V sobotu jsem se po delší době vydala na zámek v Častolovicích, kde mají ty nejhezčí zahrady okolo zámku. Bohužel jsem s sebou neměla foťák, takže se s vámi o tu krásu nemohu podělit. Je tam nádherný altán, kde můžete posedět a dát si výbornou kávu a k tomu dortík. Mají tam také spoustu zvířat, takže je stále na co koukat! Kdo tam ještě nebyl, tak by neměl rozhodně váhat, je to skvělá volba!


Neděle. Další zámek. Vydáváme se do Polska na průzkum. Celou cestu jsem přesvědčená, že to bude stát za prd. Nakonec jsem byla docela příjemně překvapená. Náš cíl - zámek Książ ve Wałbrzychu. To město naprosto nenávidím, byla jsem tam už vloni, proto jsem nevěřila, že tam může být i něco hezčího. Město je typicky polsky hnusné, špinavé, sto let neopravené baráky, všude hnus a šeď. Doufám, že víte, o čem mluvím. Zámek je na tom o poznání lépe - víc už fotky.
Pohled z nedaleké vyhlídky na zámek. Je to celkem kus, co říkáte? (Myslím na polské poměry :D)
Povzbuzuju unavené koníky.
Zámek zvenku nemá chybu. Uvnitř už se ale zase člověk cítí jako v Polsku. Šli jsme na prohlídku, která však byla bez průvodce! Trochu mi to připomínalo exekuci. Místnosti obrovské, ovšem vybavení skoro žádné. Sem tam zase trochu té polské špíny. Největší peckou však byly výtahy na zámku. (:D) Navštívila jsem už spoustu zámků, výtahy jsem však ještě nikdy nikde neviděla. Zase, abych tady nemluvila jen ve zlém, pár místností potom bylo i hezčích, dokonce vybavených!
No a pokud by vás zámek neupoutal zevnitř, náladu vám zlepší zámecké parky, které jsou nádherné! Je tam okolo 12 teras s krásným výhledem.
Možná jsme neměli chodit dovnitř. Zámek je zvenku fakt hezký a takhle jsem si o něm akorát zkazila mínění. Jinak se tam zrovna konal světový pohár v trialu (víte, co to je?). Asi bych sama od sebe nikdy na nic takového nešla, ale takhle jsem byla mile překvapená. S otevřenou pusou jsem sledovala ty borce, jak si tam hospaj na kolech a naprosto to nechápala! Zajímavá podívaná.


Abych to nakonec nějak shrnula, zámek i jeho okolí je nádherné, vnitřek trochu pokulhává, ale možná jsou i hezčí prohlídky. Třeba někdy příště ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat