sobota 4. června 2011

Litomyšl

Byli jste někdy v Litomyšli? Pokud ne, tak už víte, kam vyrazit až budete plánovat nějaký výlet. Vůbec jsem nečekala, že je to tam tak hezké. Je to skutečně nádherné město s historickou atmosférou, kterou já moc ráda!


Bohužel jsme vytáhli z domu paty moc pozdě a k zámku dorazili o půl paté. Poslední prohlídka byla ve 4! Trochu zklamaní jsme se rozhodli pro procházku okolo zámku. Nakonec jsme tam chodili hodinu a ani nám nevadilo, že jsme se nedostali dovnitř.

Zámek je zapsán v UNESCU, takže je opravdu krásně opečováván. Okolo je rozkvetlá zahrada a spousta voňavých lesů a laviček, kde se dá nádherně relaxovat.


V zámku se konala svatba, takže jsme v nádvoří poslouchali, jak jim hrají a zpívají Zlatovlásku...hudba se linula starými chodbami s nádechem historie. Člověk si mohl představit, jak si tam dříve žili, byl to krásný pocit!


Miluju zámky. Kdybych si mohla vybrat dobu, ve které bych chtěla žít, byla by to ta, kdy si princezny bosy pobíhaly zámeckými zahradami v lehounkých šatech.


Litomyšl je rodištěm Bedřicha Smetany. Hned vedle zámku je jeho rodný dům, který mi přijde úžasný. Úplně vidím, jak si tam ti lidé dříve žili.


Celé město je udržované, čehož si musí hned každý všimnout! Připadala jsem si jako na dovolené, horký vzduch, jako když na vás pustí fén, ve vzduchu trochu vlhka, všude lidé, krásné památky a zvláštní atmosféra. Nechala jsem se unést.


Chudák strom. Všechny stromy okolo něho už jsou celé zelené a svěží, jen tenhle chudák už se neprobudil. Alespoň mi zapózoval na hezkou fotku.

Jak se vám líbí Litomyšl? V takovém městě bych chtěla bydlet, ta podivná atmosféra, která se mi tak líbí, mi u nás hrozně chybí. Taky máte rádi taková místa nebo radši něco jiného?

2 komentáře:

  1. Bárb: my jsme jeli přes Mýto, koukala jsem, jestli na tebe někde nenatrefím ;) je to tam krásný, škoda, že to nemám blíž, byla bych tam asi pořád!

    OdpovědětVymazat